Valódi megoldások valódi igényekre (2018.10.31.,9:30)

Beszélgetés dr. Tófeji Edinával, az M7 Takarék Szövetkezet elnök-ügyvezetőjével

 

Dr. Tófeji Edina, az M7 Takarék Szövetkezet elnök-ügyvezetője.

 

Az M7 Takarék Szövetkezet jelenlegi, Zala és Somogy megyét lefedő hálózata az elmúlt évben jött létre a Zala Takarékszövetkezet és az M7 Takarék egyesülése révén. Ez az egyesülés része volt annak a folyamatnak, amelyet sokan az évtized legjelentősebb hitelintézeti átalakulásaként említenek, és amelynek révén a korábbi több mint félszáz takarékból mára 12 regionális központú, tőkéjében erős, stabil és hatékonyan működő pénzintézet jött létre. Dr. Tófeji Edina elnök-ügyvezetővel beszélgettünk.
- Az egyesülések célja az volt, mint a mi esetünkben is, hogy a takarékok az eddigieknél több, jobb és korszerűbb szolgáltatásokat nyújthassanak az ügyfeleiknek. A bankszektorban rendkívül erős verseny zajlik. A hazai takarékszövetkezetek megértették: a nagy, tőkeerős kereskedelmi bankokkal csak közösen, együttes erővel tudják felvenni a versenyt. Erősebbekké, stabilabbakká, biztonságosabbakká válunk, hatékonyabban, eredményesebben tudunk gazdálkodni - mondja dr. Tófeji Edina.
- Zalában milyen előnyökkel kecsegtet az M7 Takarék?
- Üzleti filozófiánk fókuszában eddig is és ezután is az ügyfeleink állnak, függetlenül attól, hogy hol élnek és gazdálkodnak. Egyesült, 55 fiókból álló hálózatunk kétharmada és központja Zalában található, amely azt hiszem önmagáért beszél. Lefedettségünknek köszönhető, hogy ügyfeleink több fiókban tudják intézni ügyeiket, sőt még a kisebb településeken is hozzájuthatnak azokhoz a korszerű banki szolgáltatásokhoz, amelyek eddig csak a nagyobb városokban élők számára voltak elérhetők. Az ügyfélközpontúság kiemelten fontos érték számunkra, ezért személyi bankáraink akár az otthonukban is felkeresik elfoglalt partnereinket.
- Milyenek az eddigi tapasztalatok?
- A szervezeti átalakítások óriási munkát róttak ránk, de a lényeg számunkra mindig is az volt, hogy ebben az átmeneti időszakban az ügyfeleink, a partnereink ebből semmit ne vegyenek észre. Az egyesülés nyomán pedig az eddigieknél több, jobb és korszerűbb szolgáltatásokat nyújthatunk ügyfeleinek. Olyan szolgáltatásokat, amelyeket nemcsak a számlavezető takarékokban, hanem - a fiókhálózat egységesítése nyomán - az adott régió bármely takarékjában igénybe tudnak majd venni. Gördülékenyebbé, gyorsabbá és kényelmesebbé válik az ügyintézés is, a vállalkozók nagyobb összegű hitelekhez is hozzá tudnak jutni, emellett egészen nagy, regionális projekteket is hitelezni tudunk. Az egyesülést igen komoly informatikai fejlesztések is kísérik.

 

Az M7 zalaegerszegi központja.

 

- Beváltotta-e az egyesülés a reményeket?
- Aki diófát ültet, az nem egy-két évre előre gondolkozik. Az egyesülés átmeneti időszakát követően ambiciózus üzleti növekedést tűztünk ki célul, ezt támogatja széles termékpalettánk és munkatársaink szakmai felkészültsége is. Azt tartom a legfontosabbnak, hogy a partnereink számára valódi megoldásokat kínáljunk, csak olyan szolgáltatásokat ajánljunk nekik, amelyekre tényleg szükségük van. Ehhez persze ismerni kell a partnereinket, ám a takarékok messze földön híresek arról, hogy kiválóan ismerik az adott régiók, települések, ügyfelek igényeit. Én az alulról építkezés híve vagyok: lényeges, hogy a kirendeltségeken az ügyfelek mivel találkoznak. Ha mi jól végezzük a munkánkat, akkor az általunk felépített folyamat végigfut a szervezeten, és az eredmény a végpontokon is látható.
- Melyek az idei ősz slágertermékei?
- Egyértelműen a jelzáloghitelek - mind a szabad felhasználású, mind pedig a lakáscélú jelzáloghitelek. Életünk egyik legfontosabb döntése, amikor lakáshitelt veszünk fel, akár több évtizedre szóló elkötelezettséggel. Általában nehéz az eligazodás a kínált termékek útvesztőjében, ezért is érdemes az általunk kínált Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitelt igényelni, amihez felkészült tanácsadóink állnak rendelkezésre. A Magyar Nemzeti Bank is garantálja a kedvező és egységes feltételrendszert, de a kiszámíthatóság és a limitált elő- és végtörlesztési díjak is komolyan mellettünk szólnak. Az év végéhez közeledvén a személyi kölcsönök iránti igény is emelkedik, mert mindnyájan tudjuk, hogy ajándékozni öröm…
- Mivel igyekeznek erősíteni a kapcsolatot az ügyfelekkel?
- A Somogyban már bevált Vállalkozói Szalont Zalában is szeretnénk meghonosítani, aminek eredményeként havi rendszerességgel le tudunk ülni a helyi üzletemberekkel egy kötetlen beszélgetésre. Saját hálózatunk, ügyféltalálkozóink mellett óriási segítséget nyújt nekünk az egész Takarék Csoport. A Takarék Agrár Igazgatóság például rendkívül profi, középtávú piaci előrejelzéseket készít az egész Csoport számára, tanácsadással segíti az ügyfeleinket abban, hogy jobban megismerjék a piaci trendeket, megalapozottabban készíthessék el üzleti terveiket, és így hosszabb távon is sikeresen boldoguljanak. Ezen a téren is egyértelmű a változás: együtt többek vagyunk.