Nem csak az iskolatáska nehéz (2019.05.08.,11:30)

A matekkal is „gond” van

 

Ilyen jellegű feladatoknak bizonyára jobban örültek volna néhányan (rákattintva nagyítható).

 

A 24.hu arról számolt be, hogy petíció indult annak elérésére, hogy csökkentsék a matematika érettségi ponthatárait.
Pósa Anikó (a cikkből nem derült ki, hogy mivel foglalkozik) indította a kezdeményezést, azzal indokolva, hogy a keddi matematika írásbeli vizsga nehézsége meghaladja a középszintet. Már több mint tizenötezren csatlakoztak az akcióhoz.
A petíció támogatói úgy vélekednek, hogy irreálisan nehezek voltak a feladatok. A céljuk az, hogy kevesebb pont legyen szükséges az érettségi érdemjegyekhez, viszont nem kívánják csökkenteni az egyetemi ponthatárokat. (Még szerencse, hogy ez nem kívánságműsor.)
Megkérdeztem a kérdésben illetékesnek számító néhány középiskolai matematika tanárt. Szerintük a május hetediki írásbeli átlagos erősségű volt. Egyikük azonban egy érdekes körülményre hívta fel a figyelmet: a feladatok szövegezése hosszabb volt, mint szokott lenni, s bizony a középiskolákban is egyre romló szövegértés okozhatott gondot, de ez már nem matematikai probléma.

E.E.