Kezdőlap
Lapjaink:
- Zalatáj
- Észak-Nyugat Zala
- Közép-Zala
- Zalalövő és Környéke
- Lenti és Vidéke
- Szentgrót és Vidéke
- Dél-Zala Murahíd
- Pacsa és Környéke
Hasznos oldalak
- Zalaegerszeg város honlapja
- Zala megye honlapja
- Zala Megyei Közgyűlés
- Zala Megye Térképe
- 15 napos időjárás
- Hevesi Sándor Színház
- Történelmi emlékpark, Zalavár
- Zala Megyei Kórház Egészségügyi Szakkönyvtára
Kapcsolat
Zalatáj Kiadó Ügyfélszolgálat
8900, Zalaegerszeg, Kosztolányi tér 1/B., Pf.: 381
Telefon: 06-92/596-936
Mobil: 30/378-4465
E-mail: zalataj@zelkanet.hu
Központi elem a zalaegerszegi tesztpálya (2018.10.31.,11:00)
Palkovics László szerint Magyarország élen jár a technológiai kutatásban és fejlesztésben az önvezető autóknál.
Magyarország az önvezető jármű rendszerek fejlesztésének egyik európai központja - jelentette ki az innovációs és technológiai miniszter kedden Grazban, az európai közlekedési miniszterek informális találkozóját követően az MTI-nek.
Palkovics László elmondta, hogy Magyarország élen jár abban, hogy olyan technológiát kutatnak és fejlesztenek a cégek, amelyek az önvezető autók irányába mutatnak. Két éve ezért is döntött úgy a kormány, hogy létrehoz egy világszinten egyedülálló tesztkörnyezetet, aminek a központi eleme a zalaegerszegi tesztpálya.
Az önvezető járművek fejlesztésében Magyarország együttműködik Ausztriával és Szlovéniával is, mert egyebek mellett azt is vizsgálni szeretnék, hogy határátlépés esetén hogyan viselkedik a jármű.
A miniszter kitért arra is, hogy az ország élen jár a hálózati, különösen a negyedik (4G) és ötödik (5G) generációs rendszerek használatában.
Hozzátette, hogy az 5G hálózati rendszert Magyarországon a zalaegerszegi tesztpályán hozták létre, de további elképzelések is vannak már, hogy hol lehet alkalmazni a rendszert. Az 5G technológia igen fontos, mert arra alkalmas, hogy kis időbeni csúszással kommunikáljanak egymással az eszközök.
A Magyarországról exportált áruk high tech hozzáadott értéke szerint pedig az elsők vagyunk, ami komoly gyártástechnológiát feltételez - mondta a miniszter.
Palkovics László hangsúlyozta, hogy minden abba az irányba mutat, hogy minél jobb járművek jelenjenek meg az utakon, ami szorosan kapcsolódik az EU egyik céljához, amely szerint 2050-ben már ne legyenek halálos közúti közlekedési balesetek. E téren az elmúlt mintegy tíz évben EU-s viszonylatban pozitív változás történt.