Kezdőlap
Lapjaink:
- Zalatáj
- Észak-Nyugat Zala
- Közép-Zala
- Zalalövő és Környéke
- Lenti és Vidéke
- Szentgrót és Vidéke
- Dél-Zala Murahíd
- Zala Megye
Hasznos oldalak
- Zalaegerszeg város honlapja
- Zala megye honlapja
- Zala Megyei Közgyűlés
- Zala Megye Térképe
- 15 napos időjárás
- Hevesi Sándor Színház
- Történelmi emlékpark, Zalavár
- Zala Megyei Kórház Egészségügyi Szakkönyvtára
Kapcsolat
Zalatáj Kiadó Ügyfélszolgálat
8900, Zalaegerszeg, Kosztolányi tér 1/B., Pf.: 381
Telefon: 06-92/596-936
Fax: 06-92/596-937
Mobil: 30/378-4465
E-mail: zalataj@zelkanet.hu
Két(négy)kerekű társaink voltak az átkosban (2017.07.03., 9:40)
Zalacsébi „szoci” autó-motor találkozó
Harmadik alkalommal adtak egymásnak randevút a „szoci” autók és motorok.
Szoci-találkozóra került sor július másodikán Zalacsében. Mielőtt bármilyen politikai találkozóra gondolna a kedves olvasó, gyorsan oszlassuk el a gyanút. Nem politikusok, hanem a szocialista évtizedekben gyártott motorok és gépkocsik adtak egymásnak randevút Zalacsében. Szoci-márkák találkozója volt, ám hiába kerestünk Csajkát, netán Mercedest (az enyhülés időszakában már ezzel is furikázhattak a „fejesek”), utóbbi nem tartozott a kiállítandó kategóriába. Volt viszont Volga, a megyei szintű pártvezetőknek ez már járt, de a „dolgozó munkásság, a vele szövetséges parasztság és a haladó értelmiségnek” a Trabant, a Skoda, a Wartburg, a Zaporozsec, a Moszkvics, a Skoda vagy a Zsiguli dukált. Persze volt 5-6-7 év várakozás, de protekcióval ( értsd szocialista összeköttetéssel) ez az idő lerövidíthető volt.
A kétkerekűek is kitettek magukért. Az NDK MZ-je, a Szovjetunió IZS-e, Magyarország büszkesége, a Pannónia is ott volt az állomás előtti téren. S eljött a randevúra Panni is, persze nem Zalacséb szépe, hanem a karcsú, törékeny kis robogó.
- Harmadik éve rendezik meg ezt a találkozót. Hogy értékeli a mostanit? – kérdeztük Erdei Csabától, Zalacséb polgármesterétől.
- A motorosok kétszer annyian vannak, mint tavaly, s ugyanez mondható el az érdeklődőkről is. Nem könnyű egy ilyen rendezvényt népszerűsíteni, de úgy vettem észre, hogy idén már sok helyen várták a meghívót.
- Említette, hogy a motorosok többen vannak. Ez azt jelenti, hogy szervezettebbek?
- Nem hiszem. Ennek az lehet az oka, hogy Zalacsében több veterán motoros is van, s ők nagyszerűen mozgósítanak.
Molnár Attila egy speciális MZ-vel érkezett.
Molnár Attilát nem kell bemutatni a zalai motorostársadalomnak. Tiszteletben tartva a kiírást, most nem Harley-Davidsonjával, hanem egy...
- Mivel is érkezett?
- Egy speciális MZ-vel. Régi, NDK-címeres bukósisakkal... Az ETS Trophy Sportból 13 620 darabot gyártottak le 1970-ig az NDK-ban. Magyarországon nem forgalmazták. Hazánkba csak az NDK-ban dolgozó magyarok révén került. Ezt a márkát a tőkés piacon szerették volna felfuttatni, de nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
- Miért?
- Megnövelték a tank űrtartalmát 22 literesre. Ha a tank nem volt legalább félig, az oldalszél instabillá tette a motort.
- A műszaki paramétereket tekintve sem volt versenyképes?
- Áttörésnek szánták ezt a márkát a piacon, ennek ellenére nem vált be.
- Ön szenvedélyes motoros. A speciális MZ mellett van Harley-Davidsonja, s még más is.
- Például egy oldalkocsis BMW, és Csepel, de nem szeretek erről beszélni, mert az emberekben felvetődik a kérdés: miből telik neki erre?
- Tényleg, miből?
- Nem járok a horvát tengerpartra, nem nyaralok a Maldív-szigeteken. Jól érzem magam a szűkebb környezetemben, s főleg a garázsban. Szerelés közben…
E.E.
A szovjet terepjáró autók is felvonultak.
Fotók: Zalatáj