Kezdőlap
Lapjaink:
- Zalatáj
- Észak-Nyugat Zala
- Közép-Zala
- Zalalövő és Környéke
- Lenti és Vidéke
- Szentgrót és Vidéke
- Dél-Zala Murahíd
- Pacsa és Környéke
Hasznos oldalak
- Zalaegerszeg város honlapja
- Zala megye honlapja
- Zala Megyei Közgyűlés
- Zala Megye Térképe
- 15 napos időjárás
- Hevesi Sándor Színház
- Történelmi emlékpark, Zalavár
- Zala Megyei Kórház Egészségügyi Szakkönyvtára
Kapcsolat
Zalatáj Kiadó Ügyfélszolgálat
8900, Zalaegerszeg, Kosztolányi tér 1/B., Pf.: 381
Telefon: 06-92/596-936
Mobil: 30/378-4465
E-mail: zalataj@zelkanet.hu
Elindult a Kovács Károly városépítő program Zalaegerszegen
(2020.05.07.,9:30)
Balról Vigh László, Balaicz Zoltán, dr. Mosóczi Zoltán és Bali Zoltán.
A zalaegerszegi belső tehermentesítő út és a Jákum Ferenc utca találkozásánál tartották május 6-án a projektindító sajtótájékoztatót.
Zalaegerszeg rendezett tanácsú várossá nyilvánításának 135. évfordulóját ünnepeljük – kezdte beszédét Balaicz Zoltán polgármester, a rendezvény házigazdája. Megválasztották első polgármesterünket, Kovács Károlyt, aki tízéves regnálása alatt rendkívül sok fejlesztést hajtott végre.
Balaicz Zoltán hivatalosan is meghirdette a Kovács Károly városépítő programot, amelynek keretében eddig soha nem látott mértékben újítanak fel, illetve építenek közterületeket, járdákat, parkolókat.
Az elmúlt húsz évben megváltozott Zalaegerszeg – állapította meg a polgármester. – A gépjárművek száma 35 ezerre nőtt, de a város szerkezete változatlan maradt. Ez olyan kihívás, amit régóta szerettünk volna megoldani. Egy 15 évre szóló, ciklusokon átívelő programot dolgoztunk ki, amit a közgyűlés egyhangúlag támogatott.
A Településfejlesztési Operatív Programban, a Modern Városok Programban még vannak lehetőségeink, illetve a múlt héten megjelent kormányhatározat 12,8 milliárd forint fejlesztést biztosít a város számára.
– Az elmúlt száz évben nem költöttek annyit Zalaegerszeg úthálózatára, mint amennyit a következő három évben lehet – erről Vigh László országgyűlési képviselő beszélt. – A tervezett ütemben épül a járműipari tesztpálya, illetve a várost az M7-es autópályával összekötő gyorsforgalmi okosút. Ezek döntően befolyásolják Zalaegerszeg jövőjét. Büszkék lehetünk, mert nincs még egy megyei jogú város, amely ekkora összeget fordíthat közlekedése fejlesztésére – hangsúlyozta Vigh László.
– A járványügyi vészhelyzet nem írja felül a hazai közúthálózat fejlesztésével kapcsolatos terveket – mondta dr. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár. A megyei jogú városok és térségeik bekapcsolása a gyorsforgalmi úthálózatba továbbra is kiemelt feladat. A Modern Városok programban a 12, 8 milliárd forintos támogatás hatalmas fejlesztés és lehetőség a város és a régió számára.
A VMK térrekonstrukciójával zárul idén az a projekt, amelyre a város 2017-től 1.7 milliárd forintot fordíthatott. Összesen 29 helyszínen újítottak fel utakat, járdákat. Az útfejlesztési koncepció ennek folytatása, amelyet az arányos városfejlesztés figyelembevételével állítottunk össze – hangsúlyozta Bali Zoltán, a városépítő programot koordináló alpolgármester.
A felújítás a közművekre is kiterjed, 71 városi utat és 7 teret érint. A 19 parkolóval összesen 264 hellyel bővül a várakozóhelyek száma. A tervezés és a közbeszerzés után a kivitelezés jövőre indulhat.
Samu László
(A 15 éves, cikluson átívelő koncepció részleteiről folyamatosan tájékoztatjuk majd olvasóinkat.)